2019. február 23., szombat

Migrén

Aki még nem ismeri a migrénes fejfájást az adjon hálát a fennvalónak. Ez a rémálom nem is hasonlít a sima fejfájáshoz. Amikor nagy ritkán csak egy sima fejfájásom van, akkor mély hálát érzek érte... Kb. 7 évvel ezelőtt kezdődött és akkor még nem is tulajdonítottam túl nagy jelentőséget neki. Ha nem éreztem jól magam, aludtam egyet sötét, csendes helyen és máris minden rendben volt. Na de újabban, amióta gyerekeink is vannak, nem túl egyszerű sötét, csendes helyet találni a házban, este 8 óra körül meg végképp nem. Amikor a két fiam ketrecharcosként püföli egymás azt még ki lehet bírni, hisz csak döngetések és csattogások hallatszanak. Viszont a balhé úgy ér véget, hogy a vesztes fél kib*szott magas frekvencián elkezdi a sírást. Na ilyenkor olyan érzésem van, mintha éles kést forgatnának a fejemben. Persze ezt senki nem érti meg és úgy jön ki, hogy én vagyok a hülye.
Ha elborul az agyam és rájuk kiabálok, azzal is csak fokozom a fájdalmamat. Ha nem szólok semmit, akkor 2 perc múlva ismét sírás van, ami újabb késforgatás érzése a fejben. 
És akkor még nem beszéltem az egyéb tennivalókról... Mert én kell bezárjam a tyúkokat is. Ezzel sem lenne semmi baj, ha ezek a szemét, lázadó tyúkok mind bemennének az ólba... Egy részüket mindig össze kell szedjem egyenként és be kell rakjam a helyükre. Ez a tevékenység megkívánja, hogy legugoljak vagy tízszer és a gugolás megint csak fokozza a fájdalmamat. Aztán én vagyok a kazánfűtő is, ami szintén nem lenne gond, ha egy pár, nehezebb bükkfa emelése  is nem fokozná a borzasztó fájdalmat. Minden fizikai tevékenység kb. 40%-al növeli a migrén-élményemet.
Mindig meg akarom úszni a dolgot fájdalomcsillapító nélkül, hisz a legtöbb esetben meg is lehetne, ha nyugodtan lefeküdhetnék, de szinte soha nem sikerül. A körülmények miatt kénytelen vagyok bekapni egy tablettát. 
Évek óta kutatom az okát, sikertelenül. Sokan javasolták, hogy menjek orvoshoz... De ezek a szegény doktorok, erről a témáról sem tudnak semmi konkrétat. Felírnának valami szert, amit naponta kell szedni és amitől ritkábban jönnének a migrénes rohamok. Hát köszönöm szépen, akkor inkább beveszek kéthetente egy tablettát.
Az a legdurvább, hogy nekem nem opció a gyengélkedés. Félholtan is el kell végezzem a dolgaimat, mert senki sem csinálja meg helyettem. Ha dühös leszek és kiabálok, akkor még durvábban néznek rám. Nem értik miért csinálok mindenből ekkora ügyet, hisz csak a fejem fáj...

6 megjegyzés:

Muzsi Attila írta...

Kitartó huzat is okozhat hasító migrént. Lehet minden ablak zárva, de húzhat egy szigeteletlen fal. Megjártam. Miután szigeteltem, megszűnt a huzat.
Vegyél nyugodtan tablettát. Attól nem halsz meg, és nem annak mellőzésétől fogsz száz évig élni.
Nekem például vannak irtózatos migrénjeim, de én tudom mitől van. Mikor fiatalon vakbéllel műtöttek és gerincben érzéstelenítettek, nem mondták, hogy miután felébredek ne forgassam a fejem. Másnap mondta egy asszisztens, hogy nem kellett volna forgassam, mert az életemben lesznek olyan napjaim, amikor hasító migrénjeim lesznek minden ok nélkül. És lettek biza. Olyankor addig pasztillázok, míg elmúlik. Néha a harmadik negyediknél megszűnik...

Intuitív írta...

Nekem is volt vakbél műtétem és gerincbe kaptam az érzéstelenítőt. Ötödikes voltam. Vajon, egy ennyire régi történés okozhat migrént? Utána nézek ennek is.
Nekem csak 28 éves korom után jelentkezett és arra is gondolok, hogy az elcseszett, mozgásszegény életmódomnak köszönhető.

Muzsi Attila írta...

Nálam pont úgy jön elő a fejfájás, ahogy mondta nekem az az asszisztens, reggel mikor felkelek... De aztán olyan, mintha éles kést döfnének bele. Szerencsére ritkán fáj a fejem, de olyankor nem ellenkezem... minimum két algocalminnal kezdem... mást, bármit csinálok, nem szűnik... gyógyszerrel aztán egyszer csak alább hagy... nem tudom mi a magyarázata ezeknek a derült égből jövő migréneknek.
De lehet érdemes volna valamiféle vizsgálatot csinálni...valami oka azért lehet... Én már megtanultam, hogy a jeleket nem szabad elhanyagolni...

Intuitív írta...

Igen, valami vizsgálatot talán érdemes lenne csinálni, de ezek az esetek többségében nem tudják behatárolni az okot, max kizárnak többféle okot.
Az olvasmányaim szerint nagyon sok tényező okozhatja, különböző, ételben lévő anyagokra érzékenység, bizonyos elemek hiánya, epe problémák. Viszont én azt tapasztaltam, hogy ez sokkal összetettebb, tehát több tényezőtől is függhet. A fronthatás is egy gyakori tényező.
Nekem inkább délután, estefele jön és sok esetben összefügg a munkavégzésemmel is. Ha sokat gondolkodok, koncentrálok miközben mindenki jön a kérdéseivel is kimozdít a gondolatmenetemből, akkor jó esély van rá, hogy fájni fog. Pár órával azelőtt már érzem, hogy közeledik. Ilyenkor kellene bevegyem a ibuprofent, de mindig reménykedek, hogy nem következik be. Ha már bekövetkezett és azután veszem be, akkor lehet, hogy nekem sem hat egy tabletta, szóval félóra múlva mégegyet beveszek. És persze ettől még nem múlik el, csak háttérbe kerül. Érzem, hogy lüktet és hogy ott a fájdalom, csak tompítva van az érzés.

Kelemen Éva írta...

Nem tudom, hogy Romániában mennyire fektet az egészségügy hangsúlyt egy alapos kivizsgálásra. Nálunk Mo.-on még egyetlen embert nem hallottam, aki elégedetten fejezett volna be egy fejfájás okait kutató kivizsgálást.
Én is menetrendszerűen beleestem egy-egy migrénes fejfájásba fiatalabb koromban, amikor még dolgoztam. Amióta nyugdíjas vagyok egyetlen migrénem sem volt:)))
Én egyértelműen arra jutottam a saját migrénjeimmel kapcsolatosan, hogy a stresszes munkahely okozta, és esetleg a zsírosabb ételek után felgyűlt savtúltengés.
Nálam is csak a sötét szobában történő alvás segített. A gyógyszert nem is vette be a gyomrom, azt is kihánytam.
Szóval van remény!, csak el kell jutni egy nyugodtabb életszakaszba.

Intuitív írta...

A nőknél állítólag a hormonális változások is segítenek a helyzet megoldásában. Amúgy biztos vagyok, hogy munkahelyhez is köze van.