2022. június 14., kedd

40 esztendő

 Amikor valaki gratulál a 40 évemhez, akkor viccesen azt szoktam mondani, hogy eltelt az életem első harmada. de igazából 13 éves koromtól abban a hitben éltem, hogy én legfeljebb 40 évet fogok élni. Részben azért, mert akkor is jósolgatták már a harmadik világháborút, részben azért, mert az oszim valami tenyérjóslásról szóló könyvet hozott osztályfőnöki órára és elmesélte, hogy melyik vonal az életvonalunk. Én akkor kicsit elkeseredtem, mert az enyém durván meg volt szakadva, kb. felénél és a könyv szerint a nagy szakadás súlyos betegséget vagy halált jelent. Nem tudom, hogy mi járhatott az osztályfőnököm fejében akkor, hogy ilyen marhaságot hozott be órára, talán neki is voltak spirituális zsákutcái és éppen benne volt az egyikbe. Minden esetre, én a korai halál hitében éltem elég sokáig, persze reménykedtem, hogy nem halok meg, csak mondjuk egy szívrohamot kapok, majd újraélesztenek és gazdagabb leszek egy fasza halálközeli élménnyel. Az osztályfőnök persze azt is mondta, hogy az ilyesmi nincs kőbe vésve, helyes táplálkozással és hasonló dolgokkal meg lehet változtatni a dolgok menetét, de bennem mindig ott motoszkált a "fiatalon feldobni a talpat" gondolat.

Szombaton 40 éves kortástalálkozónk lesz, nálunk fele van egy ilyen hagyomány. Természetesen osztályfőnöki óránk is lesz és az osztályfőnökünk is életben van még. Ha megiszok pár pohárral, lehet előhozom ezt a tenyérjóslás témát, nem főltétlen szemrehányásból, inkább kíváncsiságból. 

Hogy miről fogok beszámolni az órán, azt még nem tudom. Mennyire lehetek őszinte? Mennyire mehetek bele az élét értelme kérdésbe? A nihilizmus irányába tereljek másokat is, vagy generáljak egy értelmetlen vitát? Mindenki azt mondja, hogy hálás lehetek, mert van mindenem, anyagilag is rendben vagyok, van feleségem, három szép gyerekem, egészséges vagyok. Akkor mi f*sz bajom van? Áh, semmi, csak az, hogy minden mulandó. Hogyan kapaszkodhatnék olyan dolgokba, amik akár egyik napról a másikra elmúlhatnak? És hogy létezik, hogy ez nem mindenkinek tűnik fel? Lehet magnézium hiányom van és csak azért vagyok depis...

Nincsenek megjegyzések: