2008. február 24., vasárnap

Szabadulás a gondoktól

Észrevettem egy érdekességet. A magyar nyelvben kapcsolat van a gond és a gondolat szó között. Bevallom, nem volt annyira nehéz felismerni ezt, de elcsodálkoztam rajta... Hogy lehet ennyire bölcs egy nyelv?
A keleti tanítók arra törekedtek/törekednek, hogy eljuttassák a tanítványt a gondolatnélküliség állapotába. Tudták ugyanis, hogy a gondolatból származik a szenvedés. Napjaink nagy tanítói is erre próbálják terelni a kereső embereket (pl Eckhart Tolle).
És valóban, ha megfigyeljük a gondok egy bizonyos elmetevékenység révén születnek: a gondolkodás révén. Sokszor estem abba a tévedesbe, hogy az aktuális feladatomat túldramatizáltam, gondolataim segítségével felnagyítottam. Szép, nagy szörnyetegeket formáltam, aztán menekültem előlük.
Amikor viszont elfogadtam a feladatot és átadtam magam minden filozófálás nélkül, minden simán ment...
Tanulság: sokat ne gondolkozz és akkor nem lesz gond :)


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Igazad van, sajnos. Én is ebbe a csapdába estem, hogy sokat gondolkodtam, filóztam bizonyos dolgokon, mig teljesen kiborultam.

Azért van az is, hogy alkoholba lehet folytani a bánatot :)), ha iszol, csökken a gondolkodóképességed s enyhül a fálydalom is :))

Intuitív írta...

ahha, az alkolhol is segít megszabadulni a gondolattól.. csak ebben az esetben nem a gondolot fölé emelkedünk, hanem alámerülünk :)